Als alles onder water heeft gestaan weet je soms niet waar je moet beginnen. Mensen zijn op zoek naar de juiste hulp bij het opbouwen van hun huis en/of hun onderneming. Daarbij gaat het om voor de hand liggende zaken als schadevergoedingen, maar ook om zaken waar je niet meteen aan denkt. Zoals belastingzaken. Daarom biedt de Belastingdienst graag hulp aan.

Er is een speciaal telefoonnummer en e-mailadres ingesteld voor Limburgse getroffenen van de watersnood. 

Wat voor dienstverlening biedt de belastingdienst aan? 

De belastingdienst biedt burgers en ondernemers die getroffen zijn door de watersnood, hulp aan bij belastingzaken. Hierbij wordt maatwerk toegepast. Er wordt rekening gehouden met de persoonlijke omstandigheden en mogelijkheden.

Voor ondernemers kunt u daarbij denken aan: 

  • waar nodig bieden van hulp zodat aangiften versneld afgehandeld kunnen worden en teruggaven eerder verleend kunnen worden; 
  • het herstellen van (geautomatiseerd) opgelegde boetes bij het niet betalen van bijvoorbeeld de BTW- en/of Loonaangifte; 
  • mogelijkheden bespreken van versnelde behandeling van voorlopige verliesverrekening. 

Voor zowel ondernemers als burgers kunt u denken aan dienstverlening als:

  • het verlenen van tijdelijk uitstel van belastingbetaling; 
  • het bieden van hulp bij het tijdelijk stopzetten van motorrijtuigenbelasting. 

Maar natuurlijk kunt u ook voor andere fiscale vragen in verband met de watersnood contact met opnemen met de belastingdienst. 

Waar kunt u terecht?

Als u vragen over belastingzaken heeft als gevolg van de watersnood, kunt u gebruik maken van het speciale telefoonnummer 088-15 42 600 (op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur). 
Uw vragen kunt u ook mailen naar wateroverlast@belastingdienst.nl.

Ondernemers die gebruik maken van een fiscaal adviseur kunnen zich via hun adviseur melden op het hierboven genoemde e-mailadres of telefoonnummer.
 

Heeft u gevonden wat u zocht?