Zo’n 2,5 miljoen mensen in Nederland hebben moeite met lezen en schrijven. Stemmen is extra lastig als je niet zo goed kunt lezen.

Daarom is er de ‘Verkiezingskrant in gewone taal’ ontwikkeld, door onder andere Stiching Lezen en Schrijven en ProDemos. Deze krant geeft heldere informatie over de verkiezingen, in eenvoudige taal.

Deze editie over de Tweede Kamerverkiezing gaat over:

  • Wat doet de Tweede Kamer?
  • Wie bestuurt Nederland?
  • Op wie ga ik stemmen?
  • Stemmen: hoe doe je dat?
  • Stemmen: wat mag wel en wat mag niet?

Verkiezingskrant in gewone taal downloaden

Lukt dat niet, dan kunt u bij de gemeente een gedrukt exemplaar krijgen. Stuur dan een e-mail naar verkiezingen@beekdaelen.nl of bel 088 – 450 2000.

Heeft u gevonden wat u zocht?